Veelgestelde vragen
Hier vind je de meestgestelde vragen van verenigingen, lotenverkopers en kopers. Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten.
Gebruik het filter om sneller een antwoord op jouw vraag te vinden. Geen antwoord gevonden? Neem contact op met onze servicedesk.
Hoe verwijder ik een dubbel ingevoerd lot?
Je klikt op de betreffende aankoop en vervolgens zet je het lotenaantal op 0. Dit kan alleen als de incasso nog niet heeft plaatsgevonden.
Waar staan de (overige) Online loten geregistreerd?
De loten die Online zijn aangekocht, dus via de website, bierviltje en poster tref je aan bij de Statistieken achter de inlog in je “mijnGroteClubactie-omgeving”.
Moet ik losse loten ook registeren?
Losse, ook wel contante loten, dien je NIET te regsiteren op de website.
Wat doe ik met een gestorneerd lot?
Indien een lot gestorneerd is dien je deze, afhankelijk van de storneringsreden, opnieuw in te voeren bij de verkochte loten. Daarna voeren wij de incasso weer uit. Gestoneerde loten gaan alleen opnieuw mee in de incasso als ze opnieuw zijn ingevoerd.
Wanneer is de trekking?
Op woensdag 11 december vond onder toeziend oog van notaris mr. M.E.F. Ploum de trekking van de Grote Clubactie 2019 plaats en de uitslag is bekend. De trekkingsuitslag kun je vinden bij prijzen-uitslag
Hoe weet ik of ik prijs heb?
Vanaf donderdag 12 december 2019, een dag na de trekking, is de trekkingsuitslag te vinden op de website. Met behulp van de Lotchecker of het PDF-overzicht kun je dan je lot checken. Ga direct naar de Prijzen en Uitslag pagina
Ik heb een prijs gewonnen, en nu?
Let op: onderstaande uitleg is niet geldig voor de prijzen van Smartphoto en Greetz
Heb je het lot gekocht via eenmalige machtiging? Als je het lot hebt betaald via een eenmalige machtiging, hoef je niets te doen. Binnen zes weken ontvang je de prijs thuis. Wanneer je een geldprijs hebt gewonnen, dan wordt het bedrag op jouw rekening gestort.
Heb je het lot contant betaald? Als je het lot contant hebt betaald, dan heb je een papieren lot ontvangen. Maak een kopie van het lot voor jezelf en stuur het origineel naar: Nationale Grote Clubactie, Postbus 440, 5000 AK Tilburg. Vermeld in een begeleidende brief in blokletters jouw naam en adres. Binnen zes weken ontvang je de prijs thuis. Wanneer je een geldprijs hebt gewonnen, dan wordt het bedrag op jouw rekening gestort.
Heb je met een papieren lot een van de volgende prijzen gewonnen?
• € 100.000,- • Auto Volkswagen up • Reischeque Vacanceselect • Fiets Matrabike • Minicruise New Castle met DFDS voor 4 personen
Stuur dan naast je NAW-gegevens en je originele lot ook een kopie van je identiteitsbewijs mee en je IBAN (IBAN alleen indien je een geldprijs hebt gewonnen).
Prijzen van Greetz en Smartphoto
Heb je een prijs van Greetz of Smartphoto gewonnen dan hoef je niets op te sturen. Om je prijs te innen heb je alleen je controlecode nodig.
Mag iedereen, van elke leeftijd, loten verkopen?
Ja, iedereen, van elke leeftijd, mag loten verkopen. Wel zijn sommige verkoopmethodes meer geschikt voor jonge lotenverkopers (denk aan de verkoopmethodes: eenmalige machtiging en contant). Terwijl andere verkoopmethodes ideaal zijn voor volwassen leden binnen je club (denk aan de verkoopmethodes: Superlot en Online). Klik hier voor meer info over de verkoopmethodes.
Wat kan ik doen als loten worden gestorneerd (en ik dus een rood kruisje zie bij ‘Verkochte loten’ in ‘Mijn Grote Clubactie’)?
In het overzicht ‘Verkochte loten’ kun je filteren op status (in behandeling, gelukt of mislukt). Als je kiest voor ‘mislukt’, krijg je een overzicht van alle gestorneerde loten.
Storneringsreden: Als je met je muis op het rode kruisje gaat staan, verschijnt de storneringsreden. Voor een overzicht met uitleg van alle storneringsredenen vind je bovenaan de pagina ‘Verkochte loten’ een linkje ‘Hoe werkt het?’.
Hier staat de volledige tabel met toelichtingen. Voorbeeld: bij ‘Onvoldoende Fondsen’ kun je het lot nogmaals invoeren, zodat de Grote Clubactie nog een tweede incassopoging kan doen. Bij ‘Rekeningnummer onjuist’ kun je via de verkoper contact zoeken met de koper en het juiste rekeningnummer opvragen. Ook dan kun je deze aankoop nogmaals invoeren.
Wat moet ik doen als iemand binnen mijn vereniging een Superlot heeft verkocht?
Verkochte Superloten registreer je, net als verkochte loten via eenmalige machtiging, in ‘Mijn Grote Clubactie’ bij ‘Verkochte loten’. Kies voor de blauwe button ‘Superlot toevoegen’ en voer alle gegevens van de koper hier in (bekijk Superlot aankoopformulier voor alle gegevens).
Hoe kan ik het beste online loten verkopen?
Iedere vereniging kan gratis gebruik maken van een eigen online omgeving waar kopers eenvoudig en snel loten kunnen kopen.
Kan ik meespelen in de Grote Clubactie-loterij met een buitenlands IBAN?
Ja, personen woonachtig in Nederland met buitenlandse IBAN-rekening mogen meespelen met onze loterij.
Op onze huidige machtigingsformulieren en op onze website kunnen echter geen BIC-nummers worden ingevoerd. De BIC-nummers hebben wij nodig om van een buitenlands rekeningnummer te kunnen incasseren.
Als tijdelijke oplossing willen we daarom vragen om de ingevulde machtiging (met NAW-gegevens) met het BIC-nummer en het IBAN-nummer naar ons te mailen op info@clubactie.nl.
Let op! Vergeet niet om het registratienummer en/of de naam van de club waarvoor wordt meegespeeld te vermelden. Wij verwerken de machtiging dan in ons systeem. Woon je in het buitenland en heb je een Nederlands IBAN? Dan kun je niet meespelen in onze loterij. In onze vergunning is vastgesteld dat alléén mensen (18+), die woonachtig zijn in Nederland, mogen meespelen in de loterij.
Wanneer ontvang ik het geld bij deelname met verkoopboekjes (eenmalige machtiging), online verkoop en Superloten?
Deelnemende clubs die met eenmalige machtiging, online lotenverkoop en Superloten (via eenmalige machtiging) hebben meegedaan, ontvangen de opbrengst van de loten rond 31 januari 2020 op hun rekening. Bekijk hier de berekening van de afdracht.
Ik kan mijn vereniging niet selecteren op de online verkooppagina
Filter eerst op plaatsnaam om de zoekresultaten te beperken. Is er dan nog geen resultaat? Neem dan contact op via info@clubactie.nl
Is de verkoper zichtbaar als het lot verkocht is via een QR-code van een poster, bierviltje e.d.?
Bij de statistieken pagina in de Mijn Grote Clubactie-omgeving staat een blok met extra verkochte loten. Hier zijn deze verkochte loten zichtbaar. Details (zoals naam van de verkoper / referentie) over de aankoop zijn niet zichtbaar omdat deze vanuit een nieuw systeem komen.
Mijn verenigingsnaam staat niet goed vermeld of de plaatsnaam klopt niet?
De verenigingsgegevens zijn opgehaald uit de Mijn Grote Clubactie-omgeving. Voor de plaatsnaam is uitgegaan van de vestigingsplaats van de vereniging. Deze gegevens kon de vereniging tot 4 september nog zelf aanpassen. Na die periode kunt u wijzigingen doorgeven via info@clubactie.nl en dan passen wij dit aan.
Hoe zie ik hoeveel loten er zijn verkocht via een QR-code?
Bij de statistieken pagina in de Mijn Grote Clubactie-omgeving staat een blok met extra verkochte loten. Hier is dit zichtbaar. Details over de aankoop zijn niet zichtbaar omdat deze vanuit een nieuw systeem komen.
Hoe kan de QR-code worden gescand?
De nieuwste smartphones hebben tegenwoordig de mogelijkheid om direct vanuit de camera-functie een QR-code te scannen. Hier heb je dus geen aparte QR-code scanner App voor nodig. Je kunt ook direct gaan naar www.clubactie.nl/gemist.
Wordt er ook betaald via de QR-code?
Nee, de QR-code dient alleen als link naar het webformulier om een lot te kopen. Zo kunnen kopers snel naar de website www.clubactie.nl/gemist. De betaling van een lot gaat via een eenmalige machtiging en dus niet via internetbankieren.
Wanneer vinden de incasso’s plaats van verkochte loten?
Verkochte loten kunnen vanaf half september tot begin december worden afgeschreven van je rekening, afhankelijk van het moment waarop de vereniging jouw verkochte lot heeft verwerkt.
Hoe kan het dat ik geen lot heb, maar wel een bedankbriefje?
Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar staat het lotnummer op je bankafschrift bij de afschrijving van het gekochte lot.
Hoe lang is mijn lot geldig?
Loten van de Grote Clubactie zijn één jaar geldig. De loten van 2019 zijn geldig tot en met 11 december 2020. (De loten van 2018 waren geldig tot en met 12 december 2019.)
Ik heb de incasso per ongeluk gestorneerd
Heb je loten gekocht van een vereniging tijdens de Grote Clubactie, maar per ongeluk de incasso gestorneerd? Je kunt dan opnieuw online loten kopen en zo alsnog een vereniging steunen!
Hoe doe je dit? Ga naar de online verkooppagina, vul hier in van welke vereniging (en eventueel van welke verkoper) je loten wilt kopen en laat je persoonlijke gegevens achter. Bevestig vervolgens de aankoop en ontvang direct hierna je gekochte loten in je mail. Makkelijk en snel! Je kunt tot en met 2 december een lot kopen via de online verkooppagina.
Let op! Na 2 december 2019 is het niet meer mogelijk om dit jaar online een vereniging te steunen. De online verkoopomgeving is weer beschikbaar vanaf de start van de Grote Clubactie in 2020.
Hoe lang moet ik de verkoopboekjes bewaren?
Verkoopboekjes dien je, wettelijk bepaald, een jaar te bewaren. De verkoopboekjes van 2019 dien je te bewaren t/m 12 december 2020.
Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Waar kan ik deze opvragen?
Heb je jouw inloggegevens niet meer? Bel 013 – 455 28 25 of mail naar info@clubactie.nl. Vermeld wél altijd, indien mogelijk, je registratienummer.
Hoe kan ik het rekeningnummer van mijn vereniging wijzigen in ‘Mijn Grote Clubactie’?
Heb je nog géén bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2020? Dan kun je het rekeningnummer van jouw vereniging eenvoudig wijzigen als je een eerste bestelling plaatst. Je past dan in de bestelprocedure (bij betaalgegevens, bij stap 2) de tenaamstelling en het rekeningnummer aan en klikt op ‘bestelling versturen’. Het rekeningnummer is dan direct aangepast in ons systeem. Je ziet het juiste rekeningnummer vervolgens ook terug bij jouw ‘Clubgegevens’ in je online inlogomgeving.
Heb je al een bestelling geplaatst voor de Grote Clubactie 2020? Om het rekeningnummer van jouw vereniging te wijzigen na het plaatsen van een bestelling, kun je mailen naar info@clubactie.nl. Vergeet daarbij niet om een bewijs van het betreffende rekeningnummer toe te voegen, bijvoorbeeld een kopie/scan van je bankafschrift waarop naam en rekeningnummer zichtbaar zijn. Het team van de Grote Clubactie zal na controle de wijziging doorvoeren en de wijziging aan jou bevestigen.
Waar vind ik de waardecoupon, indien een verkoper 20 loten of meer verkoopt?
Deze krijgt de clubcoördinator begin oktober, per mail, van de Grote Clubactie.
Waarom blijven de ingevoerde lotenkopers op de status "in behandeling" staan?
Deze blijven in behandeling (klokje) staan tot het moment dat de eerstvolgende incasso heeft plaatsgevonden. Incasso’s van de Grote Clubactie vinden plaats in de nacht van zondag op maandag en in de nacht van woensdag op donderdag tijdens de actieperiode (14 september 2019 t/m 11 december 2019).
Waar kan ik een factuur voor een Superlot vinden?
Je kunt een factuur voor het Superlot vinden onder de ‘Downloads’ in Mijn Grote Clubactie. Log in op onze website met je gebruikersnaam en wachtwoord en klik op ‘Downloads’.
Vanaf wanneer mogen de loten verkocht worden?
De Grote Clubactie 2020 gaat landelijk van start op zaterdag 19 september 2020. Vanaf dat moment mogen de loten verkocht worden.
Hoe kan een vereniging zich inschrijven voor de Grote Clubactie?
Een vereniging kan zich inschrijven via het inschrijfformulier op onze website.
Let op! Vergeet niet na je inschrijving je bestelling te plaatsen.
Hoe groot moet een vereniging zijn om mee te kunnen doen aan de Grote Clubactie?
De grootte van een vereniging maakt niet uit. Zowel grote als kleine verenigingen doen mee aan de Grote Clubactie.
Is een KvK-nummer nodig om deel te nemen aan de Grote Clubactie?
Nee, een KvK-nummer is niet nodig.
De lotchecker doet het niet. Wat nu?
De eerste dagen na de trekkingsuitslag kan het zeer druk zijn in de lotchecker waardoor je er niet altijd doorheen komt. Wil je toch direct je lot checken dan kun je ook gebruik maken van de trekkingsuitslag-PDF.
Ik heb € 0,01 cent gekregen. Wat betekent dit?
Indien er € 0,01 gestort is op uw rekening, afkomstig van de Grote Clubactie, wil dat zeggen dat u een prijs heeft gewonnen in de Grote Clubactie loterij. Bij de omschrijving van deze excasso staat uw winnende lotnummer en controlecode. Deze combinatie heeft u nodig om uw prijs te verzilveren.
Ik heb een lot gekocht, maar ik zie geen afschrijving? Hoe kan dat?
Het kan gebeuren dat:
Daardoor heeft er geen incasso plaatsgevonden en is er dus geen afschrijving geweest van uw rekening.
Hoe kan het dat ik geen lot heb, maar wel een bedankbriefje?
Als je een lot koopt met eenmalige machtiging ontvang je geen fysiek lot, maar een bedankbriefje. Het lotnummer staat bij de afschrijving op je bankafschrift zodra het bedrag geïncasseerd wordt.
Waar staat mijn lotnummer?
Heb je een lot gekocht met eenmalige machtiging via het verkoopboekje of de online verkooplink? Dan tref je het lotnummer aan op het bankafschrift bij de omschrijving van de incasso. Heb je een papieren lot contant gekocht? In dat geval kun je het lotnummer gewoon op je gekochte lot vinden.
Hoe kan ik loten verkopen?
Je kunt op verschillende manieren loten verkopen. Dit kan met papieren loten, eenmalige machtiging of via de online methode. Bekijk hier alle verkoopmethodes
Wat krijg ik voor het verkopen van loten?
Wanneer je voor je vereniging loten verkoopt, ontvang je van je vereniging een 20-loten voucher als je 20 loten of meer verkoopt. Je kunt je ook opgeven voor verschillende win-acties van de Grote Clubactie. Wat je hiervoor moet doen kun je lezen op pagina Win-acties.
Het kan zijn dat verenigingen zelf een verkoopwedstrijd organiseren of een vergoeding ter beschikking stellen. Dit is voor iedere vereniging vrij om te bepalen.
Wanneer ben ik klaar met verkopen?
De Grote Clubactie eindigt in december, maar je bepaalt natuurlijk zelf als je eerder wilt stoppen met het verkopen van loten. Het kan ook zijn dat je vereniging de actie eerder stopzet. Lever na afloop van het verkopen je materialen weer in bij je vereniging